søndag 5. mai 2013

Vårens første grillmat :)


Untitled

Det har vært ei helg med nydelig vær her oppe i nord.
Ble litt på sparket grilling idag, så det ble "man tager hva man haver" ;)

Untitled

I fryseren fant vi en pose med lammekoteletter og en rest sommerkoteletter.
Begge ble smurt inn med olivenolje og krydder før de havnet på grillen.

Untitled Untitled

Som tilbehør ble det laget potetmos.
Her kan en jo selvfølgelig følge en oppskrift, men jeg bare skreller så mye poteter jeg vet vi spiser og koker dem møre. Samtidig koker jeg opp smør og melk (ha gjerne i rester av fløte/matfløte hvis du har). Slå vannet av potetene og mos dem med en potetstapper. Spe på med melk til du får ønsket konsistens og smak til med salt og pepper. Her kan du også ha i andre krydder som passer til det du skal servere til. I dag hadde jeg i timian.

Untitled

Som regel er det mannen som lager salaten, men da han var grillsjef i dag, ble det min oppgave. Og da kunne jeg lage en versjon jeg hadde lyst på ;) Som regel er det denne salaten vi spiser, men det er godt med litt nye kombinasjoner...
Jeg fant en halv kinakål, tre cherry tomater, en halv spiss paprika, epler og en halv agurk - og det ble en god salat det  :)

Untitled



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...