lørdag 10. mars 2012

Sjokolade Cookies uten egg


Endelig har jeg funnet en god oppskrift på sjokolade kjeks uten egg :) Neste gang tror jeg vi kommer til å ha i hakka hassel nøtter også.




165 g smør eller margarin
1/4 tsp salt
75g sukker
4 ss sirup
2 ss melk
1 ss vanilje ekstrakt
260 g hvetemel
1 1/2 tsj natron
100 g mørk sjokolade


Blir ca 35 kjeks


Forvarm ovnen til 180 grader C.
Bland smør, salt og sukker
i en bolle. Rør det lett og luftig.
Tilsett
sirup, melk og vanilje ekstrakt og rør til alr er godt blandet. Bland i de siste 3 ingredienser for hånd. Hvis blandingen er tørr, legger du nok melk deigen er fuktig, men ikke klissete. Form deigen med teskje og legg dem på en smurt bake plate. IKKE trykk deig kula flat.


Stekes midt i ovnen i 8-10 min. Avkjøles på rist.

6 kommentarer:

  1. Hei! de ser kjempegode ut! :D Jeg håper jeg har sirup hjemme så jeg kan lage dem!

    SvarSlett
  2. Dei ser skikkelig gode ut, skal absolutt prøve dei ein gong.

    SvarSlett
  3. Elsker disse! absolutt de nye favoritt kjeksene.

    SvarSlett
  4. Svar
    1. Nei. Men det bør være mykt så det kan røres hvitt og luftig sammen med sukkeret.

      Slett
    2. Nei. Men det bør være mykt så det kan røres hvitt og luftig sammen med sukkeret.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...